Pages

12 Mayıs 2017

0 Huy

Huy işte eğer elim de bir şiir kitabı varsa, rastgele bir şiir açıveririm oradan başlarım okumaya. Kitapların ilk cümlesi ve son paragraflarını kitaba girişmeden evvel okurum.Bu konuda takıntılıyım.Kitap usumu ele geçirirse ezberleyiveririm. İhtiyaç olan an da unutur lüzumsuz an da hatırlar sonra yine unuturum.
Kafam da tamamlarım, eksikleri tümlerim, varı yoğu bir ederim sonra da hepsini yerle yeksan.


Ve kötülük meselesi... Buna çok kafa yorardım şimdi akademik anlam da üzerinde düşünmeye başladım. Hatta aklımda tezimin bir chapterında bu kötülük meselesini ele almak gibi bir fikir var.Yine söyledim kaçtım olmasın Eagleton'dan Neiman'dan Arendt'den bir yerden başlayın uyandıysa merakınız hadi buyurun.

Bugün elime bırakılan Enis Batur'un A Cappella'sını okuyup öyle uyuyacağım, boğaz ağrısı eşliğinde, kalp sızısı alt metniyle. İyi geceler.


A Cappella'nın ilk anda açılan sayfasından:

"Aynadaki yüze bakıyorum şaşkınlıkla
kimin yabancısı çizilen ve dağılan hatlar,
yola düşen değişir, biliyorum, yoldan çıkanı kimse tanımazmış.Çıldırmış köpeklerin uğultusu yankılanıyor dışarıda,
bu han odasından ayrılsam gidip kalacak bir yer bulamam, uykumda kaybolmaktan başka çarem kalmadı: Bütün dünya buza kesti artık.
Bunları söylüyor aynadaki ağız, daha önce hiç duymadığım bir dilin kelimelerini nasıl olur anlıyorum, ruhumu yokuş sorular kaplamış."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥