Pages

5 Ocak 2017

0 Sevdiklerim & Nefret Ettiklerim

Selam Herkes!

Malumunuz yeni yılı ülkece James Bond filmlerinden hallice karşıladık bende biraz enerji olsun diye iki kelam edeyim dedim.

Vakitsizlikten yazmak istediklerimi uzun uzun aktaramayacak olsam da, bugün dinlemekten bıkmadığım gün için de 10'larca kez dinlediğim bir eseri buralara bırakmak istedim.

Türk sanat müziği sever misiniz?
Sevmiyorsanız da sevmek için nadide nedenler olduğunu "Avni Anıl" tarafından bir besteyi dinlediğinizde anlarsınız.

Türk sanat müziği bestekarları arasında en beğendiklerimden biri rahmetli Avni Anıl.Özellikle Zeki Müren ile yaptığı düetler dinlemeye doyamadıklarım arasında.

Besteleri onlarca kişi tarafından seslendirildi, best of albümler de kendine yer edindi.

Mesela "Aşk bu değil" eserini Birsen Tezer'den Mediha Demirkıran'a, Zeki Müren'den Funda Arar'a çok kişiden dinledik., Pek tabii kendi müstesna sesinin tınısı da bugün bize ulaşabilmeyi başarabilmiş kayıtlardan.Şahsi fikrim en zarif ve yüreğe dokunan halinin Zeki Müren'in kayıtları olduğu yönün de, Birsen Tezer'in yorumu da çok özgün ama ben bugün kendisinin yorumunu burada paylaşmak istedim.



Nefret ettiklerim köşem de ise çıktıkları ilk günden beri ses tonları ile asabımı bozan "Mabel Matiz" grubu var. Özellikle abimler ile uzun yola çıkmışken ablamın bet sesiyle birleşen " anason'lu" bir şarkıları var.işte o an kendimi arabadan uçan Sabri gibi yuvarlanmak suretiyle dağlara bayırlara atmak istiyorum. Mabel Matiz grubundan bir şarkı çalmaya başladığı an üstüne su sıçramış kedi civanlığı ve öfkesi ile şarkıyı açanların yüzlerini tırmıklamak istiyorum. Allah'ım ne olur dinlediğim radyolarda aniden belerip beni korkutmasın.Sizden çok korkuyorum Mabel Matiz! 

Tabii ki bura da Mabel Matiz'in bir şarkısını paylaşmayacağım!Deli miyim canım??

Onun yerine geçtiğimiz günlerde hayat macerası fani Dünya'da son bulmuş John Berger'e dair keyifli bir söyleşinin linkini paylaşacağım.Kendisini severdik, ruhu şad olsun. Okumak için tık tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥