Pages

22 Ocak 2016

0 Keşfedilmemiş Yaşamlar



Herkese Selam!

Umarım hepiniz için güzel bir hafta daha geride kalmıştır.

Haftasonunda yapılacaklar listenize bir katkım olsun istedim.

Sever misiniz, gider misiniz bilmem ama Sahaflar her zaman derin anlamlı alanlar olarak süre gelmiştir benim için.Sahaflar da saatler harcamak hep çok iyi hissettirir,Kafamdakiler anlamlanır düşünceler süblimleşir, Bazen çizginin ötesine geçip somuta erer.Eski kitapların arasında kaybolurken deliren toz alerjime rağmen inatla raflar arasında gezinmeye devam ederim ta ki bana iyi gelecek aradığım cevabı verebilecek kitaba ulaşana dek...O kitap genelde alındığı an okunmaz mevsimini bekleyen frezyalar gibi açacağı anı bekler.

Kitapların sararmış sayfalarında ki numaralar, isimler, altı çizili bölümler...

Bazen unutulmuş bir not belki bir kitap ayracı...

Eskiden Ulus Suluhan'ın oralar da sahaflar vardı ne yazık ki kapandı uzun yıllardır o çevreye gidemediğim için de yenileri açılmış mı bir fikrim yok.Kızılay da  pek çoğu hala varlığını sürdürmekte.Tunalı Pasajı'nın hemen içerisinde de bir sahaf mevcut.(bilmeyenlere bilgilendirme yapıldığına göre devam edelim:)



Ünlü Lübnanlı yazar Amin Maalouf'un ilk kitabı olan Afrikalı Leo'su bundan 5 sene evvel(tam olarak 5 sene 2 ay) elime geçti.,. 

Uzun bir gezintinin ardından içinde Thomas More'un Utopia'sının da olduğu bir çok kitap ile birlikte benimle eve döndü.Yalnızca 8 buçuk Türk Lirasına alındı.Kütüphaneye koyuldu ve zamanını bekledi.Ogünden beri kitabı açmadım.Zamanı değildi.


Kitabın gizeminde gezinmekten hikayeye odaklanamadım.Eserin ilk sayfalarından birinde kitabı satın alan Ecem ve kitabı hediye ettiği Sedef öğretmeni ile tanıştım...
Acaba Sedef öğretmen nasıl biriydi peki ya Ecem?
Kafamdaki bir hikayeden  diğerine kaçışıp duran fikirler hayal gücümü uzun süredir hiç serbest bırakmadığım kadar bırakmama yaradı..






Ecem'i çok varlıklı bir ailenin kızı yaptım birinde, ötekinde sinsi sınıf başkanı oldu hemen ardından huysuz arka sıra uzunu oldu.

Sedef öğretmenin teşbih-i beliğ'ini de size bıraktım acaba nasıl biriydi?




 Sevgili Ecem, eğer bir gün bu yazıyı bulursan bilki öğretmenine alınabilecek en güzel kitaplardan birini hediye etmişsin.Söylemeden edemeyeceğim güzel el yazını pek bir kıskandım.Ümit ederim ki şuan Sedef öğretmen de  sen de çok mutlu bir yaşamın içindesinizdir hayalleriniz kırılmamış ümitleriniz tükenmemiştir, Kalabalık sofraların samimi insanları olmuşsunuzdur umarım hep çok sevmiş çok sevilmişsinizdir!


Sevgili Sedef Öğretmen, Kitabı eğer siz o sahafa getirip bıraktıysanız iyi ki bırakmışsınız.Öte ki türlü sizi hiç tanıyamayacaktık.Afrikalı Leo'yu siz de benim sevdiğim kadar sevdiniz mi? En çok hangi bölümde kelimelere sarılmak istediniz?



Çok uzun süre kütüphaneme misafir olan bu hikayeyle sözleştik.zira  o bir gezgindi başka kütüphanelerde başka kimliklere sinmesi lazımdı.Bir gün başka notlarla başka bir sahafa bırakmaya söz verdim seni.

Bakalım bu kez kimin eline geçeceksin ve neler hissettireceksin...


Hepinize çok keyifli bir haftasonu diliyorum...Yolunuz düşerse Sahaflarda kaybolmayı unutmayın...


Buda şarkı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥