Pages

15 Ocak 2016

2 İyilik ile Aptallık Arasında ki İnce Nokta

Bazen belli bir şey üzerinde uzun süre çalışıyoruz. emek harcıyoruz ve istediğimiz tek şey emek sarf ettiğimiz olayın değerini bulması oluyor...

Çok öfkeli ve kırgın olduğum bi hafta ardından yazılıyor bu yazı.

Grup çalışmalarından nefret etmek için sağlam sebeplerim var artık.

Bazen her şeyi o kadar ciddiye alıyorum gereksiz şekilde bir dağ yaratıyorum ki tam önümde.

Haksızlığa hiç gelemiyorum ama insanlara "hayır" demeyi de başaramıyorum.Sırf nezaketimi bozmamak adına bazen vermem gereken cevapları veremiyorum.ve bu gerçekten çok sinir bozucu.

iyi olmaya çalışmak değil adil olmaya çalışmak bu düzende ne kadar zor!
herkes neden bukadar birbirini,n açıklarına odaklı neden bukadar kötü bazı ruhlar!

İnsan doğası nasıldır?İnsan doğultan iyi midir?Yoksa kötü mü? Buna nasıl karar veririz?

Bunları söylemek zor.Neye göre iyi kime göre kötü kim için peki?

Buna da genelleyici bir yaklaşım geliştirmek zor...

Ama...

Saygısızlık kötü şey.. Hele ki emeğe hele ki nezakete saygısızlık...

Aslında burada yargılamam gereken tek sanık yalnız ve ancak kendi benliğimden oluşuyor.

Sınırlarımı çekememekten, beni zor duruma sokup saygı sınırlarını zorlasalar dahi insanlara onların diliyle cevap veremiyorum.

Çünkü nasıl yapılır gerçekten bilmiyorum.Öğrenmek istediğimden de eminim.

Onlara benzemek istemiyorum.

Bu ülkede genç bir birey olmak hayatını kurmaya çalışmak gün geçtikçe dahada zorlaşır hale geldi..

Arkadaşlarımın hatrı sayılır kısmı KPSS sınavı için çalışırken testler arasında kayboldular, özel sektördekiler yeni proleterya " beyaz yakalı" olmaktan kurtulamadı ve işlerinden nefret ediyorlar.Tabi onlar, iş bulamayan güruhla kıyaslanınca oldukça şanslı görünüyor...

Etrafımızda sürekli cinayetler işleniyor, savaşlar, intihar bombaları, ölümün normalleşmesi ile hayata bakış açılarımız daha mı sıradanlaşır oldu?Yoksa ayaz işlemiyor mu veremli bünyelere çoktandır...

Neden birbirimizin hayatlarını yeteri kadar olumsuzluk varken daha da zorlaştırmaya meraklıyız inanın anlamıyorum...Tüm bu negatiflikler hepimizi etkiliyor, verimliliğimizi düşürüyor en mühimi yaratıcı mutluluk katma değerimiz değer kaybediyor...


içsel bir konuşma daha böylece kayıtlara geçsin...

Öğütler de bu kez Nil'den gelsin...

doğrusu pek bir tatlı söylemiş, ne de güzel söylemiş!








2 yorum:

  1. Nil harika şeyler söylemiş! ne kadar doğru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı,
      Gerçekten basit ama çok doğru sözler.

      Yorum için teşekkürler,

      Sevgiler

      Sil

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥