Pages

6 Ekim 2015

0 AŞK ARAMAKTIR...

Zaman geçip de okuduğunuz kitaplar yığınlaşınca beylik laflar ederken buluyorsunuz kendinizi- en azından ben de işler böyle yürüyor- Yaz bitti.Farkında olmayanlar için bunu söyleyip sevimsizlik yaptığım için üzgünüm.Ya da değilim kim bilir?

Yaz biterken uzun kitap listelerimden günler ve haftalar çalan bir kitabın beylik bir kıssasıydı bu başlık "aşk aramaktır" dedi Pamuk.Hiç bir zaman Orhan Pamuk hayranı olmadım.Olamadım aslında bunun sebebinin lüzumsuz zaman dilimlerin de tanıştığım yanlış seçilmiş kitaplarına bağlıyorum.Zira yaz boyu beni ürkütücü iç daralmalarına sürükleyen okudukça ürkütücülüğü artan, elimden bırakmak için dakika saydığım(ki bu olay Mina Urgan'ın Bir Dinazor'un Anıları'ndan beri başıma gelmemişti!) lakin bırakınca da büyük bir vicdan hezeyanı duyduğum "Ertesi bölüm de ne olacaktı ki acaba?!" diye kendi kendimi bıktırdığım bir roman bu dostlar.Evet bu bir roman ve sıkıcı olmayan kısmen fantastik sayılabilecek(!) ilginç esinlenmelerle yazarın tam 5 sene de bitirebildiği uzun uğraşlarla yazılmış bir eser.Kalın puntolarla koca koca O BİR NOBEL EDEBİYAT ÖDÜLÜ KAZANMIŞ YAZAR!

Güzel.Evet bu kitap zor okunuyor ve inceden ağır diliyle boğuyor. Lakin okunduktan sonra insanı beyhude kitaplardan kurtardığı için müteşekkir olunuyor!Sevdim mi? Hala kararsızım ama okuduğum için mutluyum...

Nedense bu yazıyı yazarken aklıma Nazım'ın Taranta Babu'ya Mektuplar'ı geldi.Okumadıysanız okuyun.Edebiyatın sağını solunu bırakın mısralara, kelimelerin anlam derinliğine dalın...


Aşk aramak
Aşk vazgeçmek
Aşk damıtılmamış duygu hanesi
Aşk en çok platonik,
Aşk yanmak,yanılmak
Her aşkın kendi parmak izi
 ayrıdır,
En çok içinde ki bedene kezzap...(Şuraya da benden saçmalıklı bir mırıldanma konduralım)





Yağmurlu havalar geldiğine göre buğulu sesleri paylaşma vaktim gelmiş demektir!Şu sıra hüzünlü sakin sesin de dinlendiğim Şenay Lambaoğlu gelsin benden size=)











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥