Pages

11 Temmuz 2015

0 Biri Yüksek Lisans Mülakatı mı dedi?!

Selam!

Günler hızla geçip giderken heycanımı bastırmayı başardıktan sonra blogun istatistiklerine bir göz attım.En son yazdığım yazının fazlaca tıklanmış olmasının verdiği mutluluk ile arayı fazla açmadan yeni bir yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.Belirtmek isterim ki burada amaç ahkam kesmek değil(zira ahkam kesecek denli tecrübeli de değilim!) yalnızca okuyanlara biraz olsun yardımcı olmaktır.


Bu yazının konusu zamanında internette bolca arama yaptığım yüksek lisans mülakatları hakkında.Belirtmek isterim ki  Sosyal Bilimler alanında eğitim almaya hazırlanan biri olarak burada değineceğim deneyim Fen Bilimleri öğrencileri ya da Güzel Sanatlar okuyanlar için tam olarak uygun olmayabilir.

İnternette en çok bulacağınız bilgileri bir araya toplarken kendi deneyimim ve gözlemimi de aktarmak istedim.

 1-)Başvuracağınız okulların Akademik Kadrosu Hakkında Bilgi Edinelim:

Çalışmak istediğiniz alanı çalışan bir akademisyenin okulda bulunması işlerinizi kolaylaştıracaktır.Üniversitelerin Akademik kadrolarını incelemek ve ilgi duyduğunuz isimlerin son makalelerine göz atmak her zaman yararınıza olacak bir ayrıntı.

 2-)Çalışmak istediğiniz konuyu mülakata gelmeden önce belirleyelim:

En önemli noktalardan biri üzerine çalışmak istediğiniz konuyu ana hatları ile belirlemek ve mutlaka o konu hakkında çeşitli araştırmalar yapıp bir kaç makale taraması ile işinizi sağlama almaktır.Aksi taktirde size yöneltilecek sorular karşısında suskunları oynarsınız!(ki bunu istemeyiz değil mi?)

3-)Kendimize Güveniyoruz!:

Fütursuz bir özgüvenden ziyada neyi kast ettiğimi anladığınızı biliyorum.Sorulan sorulara cevap verirken karşınızdakilerin gözlerinin içine bakmak, mimikler, uygun ses tonu ve beden dili ile ifadelerinizi güçlendirmek gerekir.Unutmayalım Mülakat demek karşımızdakileri ikna etmek demek.


4-) Kılık Kıyafet Meselesi:


İlk izlenimin önemli olduğunu duymayan kaldı mı?Lacileri çekip gitme zorunluluğunuz elbette yok netice de bu bir yüksek lisans/doktora mülakatı. Fakat yine de temiz, ütülü ve sade giyisiler tercih etmek mantıklı olacaktır.
Geçmiş staj tecrübelerimden de edindiğim izlenim ile özellikle bayan adayların aşırıya kaçan makyaj, takı ve dekolte giyisilerden kaçınması mühim görünüyor.

Mülakat günü geldi.Stresliyiz mide de hafif bir yanma eller buz kesmiş odaya girdiniz karşınızda birkaç öğretim görevlisi ve sizden kendinizi tanıtmanızı istiyorlar.(odtü boğaziçi ve bilkent gibi okulların mülakatlarının çoğunlukla ingilizce olduğunu belirtmek de yarar var.başvuracağınız okulun mülakatı nasıl gerçekleştirdiğini mutlaka araştırın yoksa benim gibi son 2 saat kala öğrenip taşikardi yaşayabilirsiniz)
kısa bir bilgilendirmenin ardından yöneltilen sorular :

Neden bu okul?
Neden bu alan
Neden bu tez konusu
Neden Neden Neden!

5N1K formatına dönen soru cevabın ardından sağlı sollu hafif art niyetli sorulara mazhar olacaksınız benden söylemesi=) Dikkat edin hafif(!) dedim.

Bilmediğiniz bir şey sorulduğunda bilmiyorum yanıtını vermeden önce zaman kazanmaya çalışmanın mantıklı olduğuna inanıyorum.Bu taktikle ilk 1-2 saniyede aklıma gelmeyen bir soruyu cevaplayabildim.

Bütün bu "herkesin bildiği zırvalıkların" ardından yazının özetini veriyorum:(hatta bence tüm yazıyı okumak yerine direk buraya okusanız yeter.) kendiniz olun ve ne kadar çok istediğinizi gösterin.



Sizlerinde deneyimlerinizi merak ediyorum.yorumlarınızı ve maillerinizi büyük keyif ile okuyorum.
Yazmaya devam etmem için şahane destek oluyorsunuz!

İyi ki varsınız!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥