Pages

30 Kasım 2012

13 ADAÇAYI MUCİZESİ



Akdeniz'e kıyısı olan bir çok ülkede doğal yetişen bir mucize adaçayı.Tedavi amaçlı tüketilen bu bitki neredeyse tüm dünya da yetişmekte.İlk kullanımı Antik Yunan ve Roma dönemine dayanıyor.Zaten ne varsa ya Antik Yunan ya da Roma'da çıkıyor.

Arap yarım adasında ölümsüzlük için  kullanılan adaçayı ,  14.yy. Avrupa'sın da ise büyülerden kurtulmak için kullanılırmış.17yy.'da öyle bir ün kazanmış ki Çin'de.Bir sandık adaçayı  üç sandık siyah çaya bedel olmuş tüccarlar arasında.

Peki ne faydası varmış bu efsanevi bitkinin....

Hepimizin bildiği üzere östrojen içerdiği için hatun kişilere çok faydalı.Uzmanlar erkeklerin kontrollü kullanmalarını önermiş bu sınır hafta da bir-iki...

Sinirsel baş ağrılarına iyi gelen,bronşit ve boğaz ağrısına çözüm olan bitkimiz;gargara olarak kullanıldığında bademciklere de faydalıymış.

Stresi azaltıp,sakinleştirme,ağız yaralarını tedavi etme,safra kesesini çalıştırma gibi bir çok faydası
bulunmakta.

Hamile,emziren kadınlar ve epileptik  kişiler tarafından kullanılmamalı.İki hafta dan fazla tüketilmemeli ve kafanız karışıyorsa doktorunuza başvurup içilmeli.

Saça ve cilde de faydalı olan bu bitkiyi aklıma geldikçe içmekteyim:)



Ne yalan söyleyeyim limonsuz katlanamıyorum tadına:)"madem faideli dur içeyim" deyip limonla içmeye çalışıyorum.
<!--more-->>

Bir çok kişi sadece kahve ve çay tüketmekte.Oysa ki o kadar muhteşem bitkilerimiz var ki...Hiç sevmeyen birinin bile tüketebileceği bir lezzet vardır kesin.

Eee madem tadını sevmiyorsunuz içmek durumundasınız,yanında sevdiğiniz bir şeyler götürün:)



burdan

13 yorum:

  1. Adaçayını ben de çok severim, hatta diğer bitki çaylarını da :) Arada bir tüketmek gerek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın tatlım..bende en çok papatya seviyorum:)

      Sil
  2. ben de çok severim adaçayını neredeyse hergün düzenli içerim, sakinleştiriyor rahatlatıyor, yalnız bir programda Ender Saraç 3 dk'dan fazla demlemeyin demiştim, 2-3 dk yeterli demleme süresi daha fazla olduğunda zararlı maddeler açığa çıkar demişti, ben de artık dakika tutuyorum demlerken:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. of of her gün mü..ay ben o kadar içemiyorum....evet haklısın canım bitkiler faydalı derken zararını görmeyelim di mi?

      Sil
  3. ben de içmeye başlasam iyi olucak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma sorma bende bu ay içmek durumunda kaldım...:))

      Sil
  4. ben sadece kahve icebiliyorum.saglikli bitki caylarini icmeye baslamam gerek benim de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kafeinsiz kahve tüketerek tiryakiliğimi azaltmış durumdayım...:)ama çaydan vazgeçemiyorum:)

      Sil
  5. Coco, yazdığın her yazıda kendimden birşeyler buluyorum. Harikasın. Bayılırım bitki çayı demlemeye.
    Hele akşamları, mumlar yanıpta, pijamalar giyilince mutlaka demlenmeli. Ben genellikle ıhlamur ve melisa karışımı içerim ama adaçayını da çok severim. Hatta zaman zaman evin içinde, çay tabağına adaçayını koyar , yakarım tütsü gibi dumanı çıkar ve evde güzel bir koku bırakır.
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heyyfi inanmıyorum sana bende melisa hastasıyım:)içip kafayı buluyorum dersem yeridir:)))bende lavanta yakarım:)))yok yok kardeş çıkıcaz biz:)canım çok tatlısın öpüyorum:)

      Sil
  6. Evi aradım taradım ot halinde olanı içilmek için bizi bekliyormuş :)
    Evde kantaron yağı yapmak falan gibi temel ot bilgilerinden haberdar olmak faydalı :)

    YanıtlaSil
  7. bende çok severim ve adaçayı ile iltihap söktüğümü gayet iyi hatırlarım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Banada hergun içirmenden alıştım baya artık severek eve bile aldım içiyorum arada adaçayı :) Hatta içine birde limon atıyoruuz daha da guzelleşiyor dimi :)

    YanıtlaSil

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥