Pages

20 Mayıs 2012

6 Okunası Bir Paulo Coelho Hikayesi...

uzun yıllar önce o yöredeki mağaraların birinde Savinus adlı bir keşiş yaşarmış.o günlerde Bescos bir sınır köyüymüş.haydutlar,fahişeler,kaçakçılar,katillerle dolup taşarmış.içlerinde en kötüsü Ahab adında bir Arapmış.bu adam köyü kendi denetimi altında tutar,dürüst yaşamak isteyen çifçileri haraca kesermiş.

günün birinde keşiş Savinus,mağarasından çıkıp Ahab'ın evine gelmiş ve geceyi orada geçirmek istediğini söylemiş.Ahab gülmekten katılmış:

"sen benim bir katil olduğumu, yaşadığım yerde pek çok adamın gırtlağını kestiğimi,senin hayatının benim gözümde bir hiç olduğunu bilmez misin?"
"biliyorum."diye yanıtlamış Savinus."ama o mağarada yaşamaktan bıktım.burada hiç değilse bir gece kalayım."

Ahab,aziz Savinus'un ününü duymuş ve bu da onun hiç hoşuna gitmiyormuş.çünkü kendisinden başka kimsenin böyle ünlenmesini istemiyormuş.buyüzden azizi hemen o gece öldürmeye karar vermiş.amacı herkese oraların tek rakipsiz efendisinin kim olduğunu göstermekmiş.

sohbete başlamışlar.Ahab, azizin sözlerinden etkilenmiş.Ama kuşkucu adammış ve çoktandır İYİ'ye inanmaz olmuş.Azize yatacağı yeri gösterdikten sonra hançerini bilemeye başlamış...

Ahab gece boyu hançerini bilemiş.Aziz Savinus sabah uyandığında, Ahab'ı yanı başında sızlanırken bulmuş:

"benden korkmuyosun beni yargılamadın da.ilk kez biri,benim iyi biri olabileceğime inanarak geceyi evimde gecirdi.sen benim doğru davrancağıma inandığın için bende öyle davrandım."

Ahab suç işlemekten o gün vazgeçti ve kendini o köyü değiştirmeye adadı.böylece köy,haydut yatağı bir yer olmaktan çıktı...



çok sevdiğim bir romandan alıntı yaparak iyi haftalar dilemek istedim umarım hoşunuza gider=) final haftam başlamak üzereyken iyi dileklerinize de ihtiyacım var=) belki ben yokken ablam işlerini halledip biraz blogla ilgilenir =)

buda haftanın şarkısı=)

6 yorum:

  1. Canım benim inşallah sınavların iyi geçer. Kitabı sayende okumuş kadar oldum. Teşekkür ederim. Başarılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Başarılar ve iyi şanslar canım :) Ablan bence de ilgilense iyi olur blogla :)

    YanıtlaSil
  3. basarılar kocamannnnn snslarrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  4. Başarılar canım, kolay gelsin. Öyküye bayıldım, kısacık ama o kadar derin ki...

    http://bir-alisveriskoligin-itiraflari.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. iyi bir kitap arıyordum bunu okucam:)

    YanıtlaSil

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥