4 Ocak 2012

11 KAHVE FALINA NE DERSİNİZ?

Kahve falı

20 dakika önce tanıdığım bir insanın yüzündeki gülümseme..

Nasıl mı?

Bakılan bir kahve falı.gülümsemenin tüm yüze yayılması.basit bir fal.kocaman bir gülümseme.fal.gülümseme.okadar.

20 dakika öncesi

2 arkadaşımla vakit öldürmeye çalışıp  sonraki ders için oyalanırkenn içilen kahvelerin ardından  tiiye alınarak bol kahkahayla bakılan kahve falı..karşıdaki kare masada oturan 3 genç adam ve sakin bir genç kadın. .
genç  çocuklardan biri  gülümseyerek “ arkadaşımız içinde fal bakarmısınız?” diyor
"Olmaz" diyorum "derse girmem gerek"
Genç çocuk üzülüyor:
"Tüh çok istemişti oysa.neyse ne yapalım kısmet değilmiş…"
5 dakika geçiyor.ders iptal. Hala aynı yerde oturuyorlar.genç kız gitmiş.artk 3 kişiler masada.birden dönüp:
"İsterseniz bakabilirim" diyorum.
çocuk seviniyor hemen eline cep telefonunu alıp hızlıca bi numarayı arıyor..bikaç dakika sora esrarengiz kız masaya geri dönüyor.tekrar 4 kişiler.sipariş verdiği kahveyi hızlı hızlı içiyor.tüm bunlar olurken genç kızın yüzünü hemen hemen hiç görmüyorum.kahve telvesi nihayet donuklaşıp sıcaklığını terk ediyor.genç kız kahve fincanıyla gelip karşıma oturuyor.ilk kez yüzüne bakabiliyorum.küçük suratlı küçük gözlü ağızlı burunlu bir kız.gözlerinin içi ışıldıyor.kırıkda bir gülümsemesi var.

falı açıyorum bir defa bakıyorum minik kedi motifleriyle süslü porselene.sonra gözlerimi dikiyorum gözlerine içimden geçenleri tüm sadeliğiyle dile getiriyorum.ben konuştukça gülümsüyor.enerjisi artıyor.en son giderken elimi tutup içten bir teşekkür ediyor.sonrasında arkadaşları sorularıyla genç kızı sıkıştırıyor.mutluluğuna şaşırıyorlar bu yuzdendirki  ne söylediğimi merak ediyorlar... 

Aslında söylediklerimin ortak noktası  tek bir şeydi.içindeki gücü ve  değeri hatırlayabilmek...bu yazıyı kimler okudu ve neler hisetti bilmiyorum.merak edip sonuna kadar okurmusunuz onuda bilmiyorum.sadece içten bir gülümsemenin değerini biliyorum. karşınızdaki insana hayatın nekadar güzel olduğuna inandırmanın önemini biliyorum.yaşanan tüm sıkıntıların bir öss mayetinde üstelik de geçici olduğunu hatırlatmanın gerekliliğini biliyorum...

sahi yanınızdaki insanlara “sen değerlisin” cümlesini söylemeyeli nekadar oldu.daha önemlisi aynaya bakıp “ben değerliyim” demeyeli ne kadar oldu?

 20 dakika sonrası:

Uydurma bir kahve falı.gerçek bir gülümseme.içten bir “sen özelsin” mesajı.ve gerçek bir gülümseme daha.



11 yorum:

  1. gülümseme çok güçlü ve etkili bir iletişim yöntemi ama ne yazık ki çoğu kişi artık bunu kullanmayı bıraktı Cococum :(

    YanıtlaSil
  2. Ah bu şarkı!!! Hatta ahh bu şarkıların gözü kör olsun demek istiyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Evet bazen tek ihtiyacımız olan özel olduğumuzu değerimizi hatırlamak ve içten bir gülümseme :)

    http://bir-alisveriskoligin-itiraflari.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Kahve falıma baksınlar çok mutlu olurum,hep gülümserim ondan da çokk mutlu olurum :-)

    YanıtlaSil
  5. lovely and cool images. well done dear.

    http://paquetevistasbien.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. sitenizin ismi ve içerigi çok hoş ve çok begendm izleyicnz oldum :) banada beklerim bende yeni blogcuyum iadeyi ziyarete beklerim :)http://hulyaninkampanyasarayi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir siteniz var, hazırlayanların ellerine sağlık. Benim internette dolaşırken bulduğum http://www.tabloal.com diye bir site var, sizlerle paylaşmak istedim :)

    YanıtlaSil
  8. Bir Alisveriskoligin itiraflarina aynen katiliyorum :)))

    YanıtlaSil
  9. Yüzümüzden hiç olmasın gülücükler :)

    YanıtlaSil
  10. Çok doğru bir şey yapmışsınız, birbirimizi yüreklendirmeye ihtiyacımız var :)

    YanıtlaSil
  11. Sonuç, senin gibi harika bir insanın karşısındakine ihtiyacı olan şeyi söyleyerek ona umut ve güç vermesi. Senin ne kadar mükemmel bir insan olduğunun en güzel kanıtı :) canım benim, çok çok seviyorum seni...

    YanıtlaSil

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥