Pages

1 Ağustos 2011

20 RAMAZAN:RUHSAL DETOKS!

Uzun uzun düşündüm bu yazımın başlığı ne olmalı diye….hisettiklerimi en iyi betimleyen keliME detoks oldu…daha ufacık bir kız çocuğuyken(hala büyüdüğüm söylenemez=)) anneannemin sayesinde tanıştım bu ruhani olguyla…babamın beni gelip almasını. anneannemin tavandan yere inen dev pencereli evinin camında beklerken, bir ezan sesi duyardım…ardından anneannemin ağzına attığı zeytin ve küçük ellerimin hurma kaselerini gidişi.bir rutindi bu….hemen ardından içtiği bol naneli yoğurtlu çorba…beyaz tülbentini düzeltip kıbleye yönelmesi.sofrada tekrar onu beklemek….ellerini göğsünde bağlayışını secdeye eğilişini kıpırdayan dudaklarını merakla seyretmem…derken sofraya tekrar oturması ve pirinç pilavını yemeye başlayışımız…o anlarda babamın gelip beni almasını hiç istemediğimi hatırlıyorum…onunla kaldığım gecelerde götürdüğü küçük ama şuan bile gözlerimin dolmasına sebebiyet veren  ışıl ışıl mahalle camisi…dizinin dibine oturup hiç bilmediğim kelimeleri birbiri ardına bana öğreten, maneviyatımın güçlülüğünü bana aşılayan canım anneannem….onsuz geçirdiğimiz 3. Ramazan…yine aydınlanma, dinlenme, durup muhakeme yapma kısaca; beynime, ruhuma, kimliğime reset atma zamanı…hepinize küçük
bir kız çocuğunun yüreğiyle hayırlı bir ramazan diliyorum…ve şimdi duyduğum her ezan sesinde anneanneme binlerce kez şükranlarımı sunuyorum….


20 yorum:

  1. ne kadar yaşamasakta nerde o eski bayramlar diyerek başlıyorum. Ayrıca gzl bir yazıı olmuş duygu yklü bnm babaanne anneanne dede brz erken ayrılmışlar tanıma fırsatım olmadı ve diğer aile bykleriylede fazla grşmyodum anca tatillerde bnm için özel olan teyzeme sevgi ve saygıarım gnderiyorum mekanı cennet olsun.. benzer gzl duyguları bnde o şklde yaşamıştım öyle yani neyse hepimize iyi bayramlar diliyorum sevgilerr

    YanıtlaSil
  2. Allah rahmet etsin canım,mekanı cennet olsun anneannenin..

    YanıtlaSil
  3. mekanı cennet olsun ...anneannem benim içinde çok özel.

    YanıtlaSil
  4. Çok duygulandım..Anneannenin mekanı cennet olsun..

    YanıtlaSil
  5. ne güzel yazmışsın... ne mutlu sana... hayırlı ramazanlar sana bana hepimize, tüm inananlara....

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar güzel yazmissin bir an bende kücüklügüme, dertten kederden uzak yillarima gittim :(

    YanıtlaSil
  7. canim nekadar güzel yazmissin, okadar duygulandimki, ben anneannemi tanima firsatim olmasada, annemin bana anlatiklarindan, fotografindan, sanki tanimissim gibi gelir hep. Allahim mekanlarini cennet eylesin, dualarimizla ruhlari huzur bulsun insAllah.

    Cok samimi anlatmissin duygularini, ve kücüklügündeki anilarindan parcalari, allah'a sükürler olsunki, kalpleri tertemiz, dedigin gibi maneviyata deger veren, vicdanli insanlarin etrafinda büyümüsüz, büyüyoruz :-)

    Öpüyorum canim kocaman

    YanıtlaSil
  8. Nerede o eski ramazanlar yaaaa. Geceleri maniler söyleyen davulcular falan yok. nasıl da severdim. sepetle para saldıkça daha çok mani söylerlerdi.

    Hepimizin ramazanı mübarek olsun, büyüklerimizin mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  9. Allah rahmet eylesin canım.Yinede çok şanslıymışın bende babannemin yanında öğrendim aynı şeyleri onlarla güzelliği bambaşka ramazanın.
    Sanada hayırlı ramazanlar canım.
    Öpoomm

    YanıtlaSil
  10. ne güzel yazmışsın...Allah rahmet eylesin.

    www.esraezgiyaman.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. ne kadar güzel anlatmıssın, sanki benim yaşadıklarıma tercüman olmuşsun....çok duygulandım yazını okurken...kalemine sağlık ....

    anneannen nurların içinde yatsın...

    sevgiler, hayırlı ramazanlar canım...

    http://gozdenin-gozunden.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Ancak bu kadar güzel anlatılabilir canım,Hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  13. cok güzel bir yazı olmuş, anneannene rahmet diliyorum.. sana boyle güzel anılar bırakmıs olması bole değerler cok güzel... burdan ben de babaanneme tesekkur edeyim iyi var, allah uzun omur versin..

    YanıtlaSil
  14. Allahım nur içinde yatırsın hayatım..

    YanıtlaSil
  15. adsız yorumuna teşekkürler bak teyzen varmış ne gzel bende de o yok=)

    S&A çok saol hayatım amin!

    habinos saol canım aile büyklerinin yeri ayrı tabi sevgiler

    esincim duygulandıradım demek canımm ya amin saol

    simone canım amin hepimize beğendiğin için çok mutlu oldum sevgiler

    nesliname insan o günleri hatırlamalı ve önüne bakmalı zaten dimi tatlım yorumun için çok teşekkür ederim mutlu ettin beni.

    YanıtlaSil
  16. gülşahcım ne güzel böle düşünmen beni okadar mtlu ettiki..aynn dediklerine katılıyorum şükürler olsun ki öyle insanlar yetiştirdi bizleri çok çok öpüyorum canım benim

    depresifim ayumm yaw yine güldrdün beni komik adamsın vesselam.amin hepimizinkilerin mekanları cennet olsun

    xcelis canımm sende bendensin demek dediğin gibi çok şanslıyız öpüyorum canım

    ezgicim teşekkür ederim yorumun için beğenmene sevindim sevgiler

    gözdecim ya kalemine sağlık demişsin ya beni nasıl mutlu ettin anlatamam çok teiekkür ederim yorumun için.amin canım çok öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  17. grace :) öperim canım!

    otuzundansonra canım benim çok çok saol!öpüyorum

    aysuncum çok saol yorumun için amin tatlım Allah sevdiklerimize uzun ömürler versin

    pembeesinti canım benim çok saol amin

    YanıtlaSil
  18. Ne güzel bir blog:) En az o kadar güzel bir kız...
    Yorumun sayesinde haberim oldu varlığından. Ziyaretin için teşekkür ederim.

    Ramazanın asıl manasını idrak edebilenlerden olman ne güzel. Her günümüz iftar sevinci gibi olsun. Anneanneciğinin de mekanı cennet olsun. Böyle güzel manevi duygular aşılamış olması ne kadar güzel ve anlamlı.

    Sevgiler
    Sibel

    YanıtlaSil

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥