Pages

4 Mayıs 2011

4 HIDRELLEZ KAPIDA








 Rivayetlere göre:Hızır ve İlyas Peygamberin yer yüzünde dolaştığı günmüş..Halk arasında Hıdır ve İlyas birleşik söylenince HIDRELLEZ  ortaya çıkmış.

  Türkiye genelinde kutlanan Hıdrellez ; baharı karşılamadır.Bahar bayramıdır..Aslında bu sene hepimiz hakettik  dimi?

  Şu dine,bu kültüre aittir denemez...Hepimizin bayramı..Rumi takvime göre 23Nisan'da,Miladi takvime göre 6 Mayıs'ta kutlanan bayramı; bizler,  5- 6 Mayıs günü kutlarız.5 Mayıs gecesi kutlamalar başlar..Aslında kış mevsimini  geçip yaza "merhaba"dediğimiz gecedir...

  Herkes başka başka kutlar bu günü...Kutlamalar genellikle yeşillik,su kenarlarında gerçekleştirilir.Eğlenerek bolca tıkınarak,ateşlerin üzerinden atlayarak  bu güzel gün kutlanır.

 Kimileri dileklerini keselere koyarlar;nehir,deniz,göl vs gibi suya yollarlar dualarla...Kimileri, istediklerine yakın şeylerin resimlerini keser,bir kağıda dileklerini yazar gül ağacına asarlar...İstediği şeyin resmini kesip cama asıp,yanına para koyan ve bu parayı ; uğur, bereket getirsin diye cüzdanında saklayanlarda vardır...

 Bunların hepsi neden mi yapılır? 5 mayısı  6 mayısa  bağlayan gecede: Hızır'ın yeryüzüne indiği,dolaştığı,kim ne diliyorsa onu gerçekleştirdiğine inanılır.
  

 Birde nete bakayım dedim,benden farklı neler söylemiş, wikipedia:

  •  Uğradığı yerlere bolluk bereket getirir.
  • Yazın müjdecisidir.
  • Mucize ve keramet sahibidir.
  • Kalbi temiz Allah'a inanan insanlara yardım eder.
  • Dertlilere derman,hastalara şifa verir..
  • Bitkilerin yeşerip,hayvanların üremesini ,insanların kuvvetlenmesini sağlar.
  • İnsanların şanslarının açılmasına yardım eder.
  • Uğur ve kısmet sembolüdür.
 Ne güzel şeyler değil mi? Tabi ki  bizler; dileklerimizi,isteklerimizi Allah'tan bekleriz, Allah'a dua ederiz.Hıdrellez sadece bir vesile..

 İnanan,inanmayan herkese uğur getirsin yazın müjdecisi...Ben neler mi yapıcam?Onu da paylaşırım canlar:)




görseller:
rehberbeylikdüzü
gulhasreti
malatyam

4 yorum:

  1. biz her sene evde kutlarız hıdrellezii küçük bir mum yakıp üstünden de atlarız ben de o gece yaptıklarımızı cuma günü blogda paylaşıcam:)

    YanıtlaSil
  2. bizde bizde:))süpersin gizzy..umarım hepimize uğur getirir..:)

    YanıtlaSil
  3. Ben hazırlık olarak gül ağacı aldım bir iki tane eve:)

    YanıtlaSil
  4. lumos desing:canım inanmıyorummm aynen:)7veren aldım saksılarını değiştiricem..beyaz ve sarı..umarım açarlar:)Yarın metroya didicem.Aklında olsun en uygun bol çeşit orda..

    YanıtlaSil

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥